Regulamin

Pacjentka przed zapisem zobowiązana jest zapoznać się z regulaminem i zasadami realizacji wizyt, w tym z zasadami anulowania rezerwowanego terminu.

Pacjent zapisując się wyraża zgodę i decyduje się na konsultację i terapię diagnostyczno – terapeutyczną mając świadomość, że powodzenie terapii jest w znaczącym stopniu zależne od zaangażowania i jakości pracy własnej, w tym stosowania się do zaleceń, a usprawnianie może być krótko jak i długotrwałym procesem, zależnym od wielu czynników.

Pacjent wyraża również zgodę na gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych i kontaktowych takich jak: imię, nazwisko, nr PESEL, adres zamieszkania, adres e-mail, nr telefonu oraz dokumentacji historii choroby i prowadzonej terapii w związku z realizacją usług fizjoterapeutycznych przez Fizjoprofilaktyka mgr Ewa Lipniewska, zgodnie z zaleceniami Krajowej Izby Fizjoterapeutów oraz w procesie rejestracji.

Podczas 1 wizyty będzie Pani poproszona o jednorazowe złożenie podpisu pod stosowną dokumentacją.

Zasady realizacji wizyt

• W gabinecie przyjmowani są pacjenci bez objawów choroby takich jak uciążliwy katar, kaszel, gorączka, ogólne złe samopoczucie wynikające z toczącej się infekcji oraz nieprzebywający aktualnie na kwarantannie lub w izolacji. W takich przypadkach prosimy o odwołanie wizyty z uwagi na sytuację epidemiologiczną, ale też konieczność ograniczenia technik stosowanych przez fizjoterapeutę podczas wizyty;
  • Należy poinformować o aktualnej infekcji intymnej – z uwagi na charakter wizyty;
  • W gabinecie przebywamy w maseczkach zakrywających nos i usta, z uwagi na sytuację epidemiologiczną, ale też przeprowadzane podczas wizyty próby kaszlowe oraz ćwiczenia oddechowe (obowiązek nie dotyczy osób, których stan zdrowia uniemożliwia użycie maseczki, w tym kobiet w ciąży – na własną odpowiedzialność);
  • W przypadku opóźnienia (zwykle nie więcej niż 15 minut) prosimy o wyrozumiałość. Problemy poruszane w gabinecie mają charakter intymny, tym samym niektórych działań czy dialogów nie możemy nagle „uciąć”. Pacjent przyjęty z opóźnieniem nigdy nie zostanie poszkodowany skróceniem czasu własnej wizyty. W przypadku spóźnienia ze strony pacjenta, o którym on uprzedzi – wydłużymy czas wizyty, jeśli tylko będzie taka możliwość.
  • Zarezerwowaną wizytę można odwołać bez ponoszenia kosztów do 24h przed umówionym terminem spotkania.
  • Pacjent ponosi 100% kosztów wizyty, na którą nie stawił się bez odwołania lub odwołanie nastąpiło w czasie krótszym niż 24h przed umówionym terminem.
  • Pacjent, może zostać poproszony o wpłatę zadatku na poczet umówionej wizyty.

Częstotliwość wizyt

Ustalana jest indywidualnie w zależności od problemu, z którym pacjentka przychodzi, przy czym istnieje możliwość odbycia zarówno jednorazowej konsultacji, jak i cyklu spotkań terapeutycznych.

1 wizyta diagnostyczna

Czas trwania: do 1,5h – pierwsza wizyta jest dłuższa od standardowych u pacjentek zgłaszających się w celu oceny poporodowej, z problemami uroginekologicznymi (szczególnie nietrzymanie moczu, obniżenie narządów, bóle przewlekłe, bolesne miesiączkowanie, bolesne współżycie płciowe, endometrioza)

koszt: 200zł

uwagi: w celu oceny dna miednicy szczególnie z problemem nietrzymania moczu proszę o przyjście z wypełnionym pęcherzem moczowym (około 300ml)

Wizyta terapeutyczna (wszystkie wizyty ciążowe, wizyta od drugiej w cyklu terapii)

około 50 minut – w zależności od problemu, zakresu działań, ustalane indywidualnie

koszt: 150zł

Przygotowanie do wizyty

• Podczas pierwszej wizyty będzie przeprowadzony obszerny wywiad, analiza dokumentacji medycznej oraz badanie fizjoterapeutyczne przeprowadzone adekwatnie do problemu (zewnętrzne, wwnętrzne, USG, ocena funkcjonalna)
  • Proszę przygotować sobie informacje dotyczące historii choroby, historii okołoporodowej i przebiegu dotychczasowego leczenia wraz dokumentacją medyczną jeśli taką pacjentka posiada.
  • Przed wizytą po kąpieli proszę nie smarować niczym skóry w okolicy zabiegowej.
  • W przypadku pacjentek zgłaszających się z bólem warto nie być pod wpływem leków przeciwbólowych, które mogą zafałszować wynik badania.
  • Pacjentki zgłaszające się do oceny rozejścia mięśni brzucha proszone są o wstrzymanie się od posiłku co najmniej pół godziny przed wyznaczonym czasem spotkania.

Badanie palpacyjne dna miednicy

Badanie to jest niezbędne dla odpowiedniego zaplanowania terapii u pacjentek zgłaszających się z problemami dna miednicy (takimi jak m.in.: nietrzymanie moczu, ból blizny po epizjotomii, obniżenie narządów). Składa się z oceny zewnętrznej krocza oraz palpacji struktur dna miednicy (przez pochwę= per vaginam). Badanie to różni się od badania ginekologicznego i ma na celu ocenę funkcji mięśni: siły, wytrzymałości, reaktywności i jakości napięcia.

Badanie wewnętrzne przeprowadzam w intymnych warunkach, zwykle podczas drugiej wizyty tak, aby pacjentka mogła się do niego odpowiednio przygotować.

Pacjentka otrzymuje jednorazową spódniczkę ginekologiczną, którą zakłada na czas badania. Fizjoterapeuta ma na sobie jednorazowe rękawiczki i do badania używa żelu nawilżającego przeznaczonego do badań ginekologicznych lub żelu do usg. Całe badanie trwa kilka minut i omawiane jest w komfortowych warunkach, już przy biurku.

Przeciwwskazaniem do palpacji dna miednicy jest infekcja intymna oraz brak zgody pacjentki.

Na wizytę ortopedyczną prosimy przygotować posiadaną dokumentację medyczną dotyczącą schorzenia z którym pacjent zgłasza się do terapeuty. Nawet nawet badania sprzed kilku lat mogą być potrzebne.

Przed przystąpieniem do terapii należy poinformować o ciąży, połogu oraz wszystkich chorobach towarzyszących w szczególności takich jak choroby nowotworowe – czynne oraz przebyte, osteoporoza / osteopenia, choroby reumatoidalne, choroby układu krążenia oraz układu oddechowego, epilepsja, choroby psychiczne itp. Nawet pozornie nie związane problemy zdrowotne mogą mieć istotny wpływ na sposób prowadzenia terapii.

Pacjent powinien być przygotowany na konieczność rozebrania się do bielizny. Tylko w takich warunkach możliwe jest wykonanie badania diagnostycznego. Możliwe jest założenie krótkich spodenek i/lub topu z elastycznego materiału ściśle przylegającego do ciała.

Zaplanuj terapię razem z nami